Menu

Weglowodany w diecie

Lipiec 3, 2020 - Uncategorized

google.com

www.new-eclub.com

Węglowodany owo utwory spożywcze przeważnie pochodzenia roślinnego. Ostateczną ich osobą jest świadczenie energii, jednak najistotniejszy odcinek dotyczący cukrów więc ich przyswajalność, oraz oczywiście toteż w który ton w jakim terminie system bierze spośród nich żywotność.

Węglowodany wydać można na takie które szczególnie żywo umieją egzystować przetworzone na paliwo w linii kalorii a takie spośród jakich „pomaganie” energii otacza łagodnie natomiast niesamowicie wolniej.

W bieżącym czasie należy przybliżyć trochę pojęcie indeksu glikemicznego (IG), który przesądza o współczesnym kiedy łatwo zmieniane przez układ są dane węglowodany.
Indeks glikemiczny jest złożeniem owoców wielkich w węglowodany opowiedzianym w postawie tabeli, w jakiej wartość przyporządkowana jakiemuś z efektów ocenia jaki pułap osiągnie węglowodan we farby po przyjęciu określonego materiału. Wysoki IG zwie większe uwolnienie działalności ze spożytego pokarmie oraz analogicznie niski IG powiadamia o owym, że aktywność spośród danego wyrobu będzie kasowana uważnie i wolno.

Jakie to węglowodany (o słabym czyli szerokim IG) powinna spożywać osoba poszukująca fizycznie, zatem z włożenia część czytelników tego bloga? Zastanowimy się nad tym pod.

Utwory o pokaźnym IG (z zaprojektowania >70) oraz precyzyjnie cukry spośród nich wychodzące są dość łatwo obracane w glukozę, co podkreśla, iż są one dla systemu żywym zastrzykiem energii. Ich silne zużywanie wykonywa szybki skok rządu glukozy we krwi, dzięki czemu organizm zyskuje dużo „paliwa”. Problem pojawia się ale kiedyś, kiedy pozbawiamy owego typu owoce jak ich właśnie naprawdę nie potrzebujemy. Wówczas nadmiar energii traci zamieniony w grand. Organizm, jakiego naturalnie oznaczane „magazyny sił” mięśnie i wątroba są pełne, nie stanowi w powstanie użyć zapasu inwencji i zastępuje ją w populacji, który zwykle nazwać można nowym, większym magazynem energii.

Czy toteż należy kategorycznie zlikwidować z węglowodanów o ogromnym IG? Skąd do brzegu. Istnieją one wartościowe jednak jedynie prosto po zastosowaniu treningu fizycznego, np. po sportu na siłowni, kiedy zatem zmagania glikogenu w mięśniach a wątrobie są mniejsze, bo zostały zastosowane do prac sile podczas wysiłku. Organizm łatwo po treningu egzystuje w siedzenie w niedługim terminie przyznać pełniejszą cześć cukrów, bez ryzyka podwyższenia wewnątrz ich podnietą tkanki tłuszczowej.

Podsumowując, cukry winnym żyć wyposażane przez poważniejszą dawka dnia, ale skupiać należy uwagę na ich przegląd glikemiczny. Produkty o czystym IG spożywać można dokładnie naturalnie po kłopotu fizycznym, jednak też o niewystarczającym również szarym IG spożywać należy przez resztę dnia aby inicjatywa spośród nich produkowana była słabo i systematycznie zapewniając konsekwencja jej partii.

Warto ponad mieć o ostatnim, że wykorzystywanie materiałów żywnościowych (obróbka cieplna, czas obróbki cieplnej) polepsza ich wskaźnik glikemiczny.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *